Boronda Trail ke Kem Timber Top, Big Sur

Kenaikan yang mencabar dengan pemandangan pesisir pantai

Pandangan pantai yang luar biasa di hujung Trail Boronda.

Keperluan penting

• Jenis perjalanan: Weekender
  • Waktu memandu dari San Francisco: ~ 3 jam
  • Kesukaran dan jarak perbatuan: 6.2 kilometer perjalanan balik, sangat sukar. Keseluruhan kenaikan adalah pendakian bukit besar.
  • Orang ramai: Cahaya. Ini adalah laluan yang sukar, jadi anda akan melihat lebih banyak pejalan kaki daripada backpackers.
  • Suhu: kenaikan ini hampir tidak ada naungan sepanjang laluan keseluruhan. Kami mengesyorkan melawat pada musim bunga, apabila cuaca sedikit lebih sejuk dan bunga liar akan keluar. Temps boleh berkisar dari 70 ° F siang hingga ke malam di bawah 50 ° F. Semak ramalan semasa di sini.
  • Permit: Tiada permit diperlukan untuk perkhemahan.
  • Bears / mengancam hidupan liar: Tiada beruang, tetapi kami telah menemui dua ular besar sepanjang jejak, salah satunya adalah ular ular.
  • Keadaan air: Tiada air di sepanjang laluan ini. Pek dalam sekurang-kurangnya 5 liter air.
  • Keadaan kebakaran: Kebakaran dan dapur berkhemah dibenarkan dengan Permit Kemenak Api California, yang boleh didapati di sini. Semak sekatan api semasa sebelum perjalanan anda.

Prep

Gear: Semak senarai semak iklim saya yang sederhana untuk cadangan barang-barang yang disyorkan untuk membawa perjalanan ini.

Makanan: Untuk kenaikan ini, kami memilih makanan sebenar daripada membekukan kering. Walau bagaimanapun, kenaikan ini mempunyai banyak kenaikan ketinggian, jadi patut dipertimbangkan untuk membekukan makanan kering jika anda bimbang tentang berat bungkus.

Penginapan perkhemahan: Timber Top Camp mempunyai satu meja berkelah dan gril, walaupun tapak perkhemahan itu sendiri tidak jelas ditetapkan. Terdapat bilik berhampiran coral kuda lama atau turun di rabung yang selari dengan Coast Ridge Road.

Maklumat perjalanan

Sabtu

Kami meninggalkan San Francisco sekitar jam 8 pagi dan tiba di laluan sekitar pukul 11 ​​pagi. Trailhead tidak ditandakan di Peta Google sehingga anda perlu menggunakan koordinat GPS untuk mencarinya (36.198344, -121.717733). Terdapat tempat letak kereta di kedua-dua belah jalan dan jejak itu bermula di luar pintu hijau.

Kami berangkat sekitar tengah hari dari jejak, yang segera naik ke atas. Terdapat sangat sedikit bahagian rata jejak ini. Dalam batu pertama, kami mempunyai dua pertemuan ular yang berasingan, salah satunya adalah rattlesnake. Kedua-dua kali, kita terpaksa berhenti dan menunggu ular melarikan diri dari laluan sebelum meneruskan.

Tidak lama selepas itu, kami tiba di kawasan yang teduh rata, di mana kami berhenti untuk makan tengah hari.

Tempat yang rendang untuk menikmati rehat snek dan pemandangan yang hebat.

Selepas makan tengahari, kami meneruskan perjalanan selama dua batu dari laluan itu. Seperti yang saya katakan, jejak itu sangat curam dengan naungan yang sangat sedikit, jadi jangan malu untuk berehat. Laluan ini mungkin hanya 3 batu, tetapi ia adalah kejam.

Beberapa tembakan dari jejak itu, walaupun ia masih tidak menunjukkan betapa sangat curam jejak ini.

Semasa berjalan kaki, pastikan anda berhenti seketika dan melihat semula jejak di belakang anda. Ia agak luar biasa untuk mendapatkan gambaran bagaimana tinggi anda telah naik, walaupun kesakitan di paha anda telah anda fikir, "apabila jejak ini akan berakhir?"

Pemandangan pesisir hanya menjadi lebih baik apabila anda meneruskan.

Apabila anda melihat pandangan ini, hujung itu hampir.

Kem Timber Utama sendiri agak kecil; terdapat satu meja berkelah dan gril, dan tidak banyak rata, walaupun tanah untuk mendirikan khemah. Walau bagaimanapun, kami berjalan ke utara dari kem di jejak selari dengan Coast Ridge Road dan mendapati lebih banyak dasar di sana. Dari kem, kami menikmati matahari terbenam yang indah dan berkongsi beberapa tequila dan api unggun dengan beberapa rakan perjalanan.

Kanan: Kem kami dengan pemandangan lautan dan awan. Kiri: Pemandangan Ventana Double Cone di belakang kem kami.

Ahad

Kenaikan itu akan menjadi lebih cepat daripada kenaikan. Walau bagaimanapun, kecurian jejak itu masih akan mengambil tol di kaki anda. Sekurang-kurangnya anda akan menghadapi lautan sepanjang jalan ke bawah!

Setelah anda kembali ke kereta, pergi ke Nepenthe beberapa kilometer di Lebuhraya 1 untuk makan tengah hari dengan pemandangan pantai yang luar biasa. Kamu lakukan!