Perjalanan Jalan ke Tasik Crater di Autopilot

Kami membungkus kereta dan melanda jalan pada 5 pagi Sabtu untuk perjalanan 3 hari, 1,200 batu, perjalanan gas sifar dari San Francisco ke Crater Lake dengan sebilangan bola sepak kolej di Eugene. UW sedang bermain Oregon dan Huskies telah disenaraikan; ini mungkin menjadi tahun kita untuk mengalahkan Itik. Bertenaga dengan kopi dan harapan yang tinggi, kami berangkat dari San Francisco untuk Eugene untuk membuat kickoff petang.

Ini bukan perjalanan jalan biasa: kami pergi ke Tesla. Pasti lebih baik daripada tempat letak kereta saya, ramah bandar (aka lama tetapi boleh dipercayai) '98 Corolla dan lebih baik daripada WRX baru-baru ini Anmol yang saya sayangi. Tidak, Model S adalah jenis kenderaan yang berbeza.

Sekali di lebuh raya, Anmol meletakkan kereta itu di Autopilot. FYI Autopilot kini "Tahap 2" (sebahagiannya automatik) dan tidak sepenuhnya autonomi, walaupun ia akan datang.

Selepas seekor rusa berlari kaki di depan kereta di lebuh raya dan berhenti dengan melihat lampu rusa secara literal (kami berhenti dan berharap ia lari ke tempat yang lebih selamat), kami membuat berhenti supercharger pertama kami di Vacaville untuk pertuduhan cepat dan beberapa tempat letak kereta yoga dan penemuan konstelasi yang gelap.

Matahari terbit dengan indah di atas Sierras dan sebaik matahari terbenam di atas gunung, terdapat burung terbang di mana-mana.

Matahari terbit merah jambu yang menyala di atas Sierras

Mencapai lebih jauh di utara, kami tidak lama lagi mula mendapat ketinggian dan angin melalui bukit menuju Shasta. Kami melalui Oregon selatan ke Stadium Autzen pada waktu panas petang dan mengambil tempat duduk kami di bawah sinar matahari. Saya akan mengakui Autzen adalah stadium yang cantik. Ia tidak menyakitkan UW mempunyai kemenangan 70-21!

Stadium Autzen

Kami makan malam di Izakaya Meiji di luar di teras. Delicious! Kami mahu pergi ke Ninkasi sebelum makan malam (ia hanya beberapa blok jauhnya), tetapi ia ditutup terlalu awal. Bummer!

Keesokan harinya kami makan tengahari dan kemudian melanda jalan ke Crater Lake. Kami masuk ke tapak perkhemahan (malam terbuka terakhir musim ini!) Dan memilih tempat kami. Kami berjalan di sepanjang rabung di atas tasik, mengambil pandangan, dan kemudian menetap di pondok untuk bir dan makan malam yang menyegarkan.

Kami bermula di luar untuk melihat yang terbaik, tetapi masuk ke kawasan umum yang hangat di mana ramai orang sedang melepak di sofa dan kerusi, berbual, menikmati api. Oh, dan matahari, ia ditetapkan. Baiklah.

Menikmati pemandangan dengan beberapa bir Oregon

Setelah menikmati kemewahan dalaman kami yang terakhir, kami menuju ke tapak perkhemahan dan menaiki khemah kami dengan cahaya bulan dan lampu depan. Kami memasang pengecas destinasi berhampiran pintu masuk taman, yang membolehkan kami melawat Taman Negara ini oleh EV!

Saya telah menyebut khemah baru kami dalam jawatan terdahulu, tetapi Hubba Hubba NX benar-benar hebat. Ia hanya berjalan dengan pantas dan ringan (walaupun berat badan tidak banyak faktor kerana kami berkhemah kereta). Kami meninggalkannya dalam "mod stargazing" selama setengah jam atau lebih untuk menikmati malam yang indah dan bintang-bintang yang terang di atas sebelum menutupnya untuk kekal panas.

Penumpang destinasi Crater Lake & tapak perkhemahan (tanjakan rainfly sudah dimatikan)

Kami bangun sebelum matahari terbit untuk mengemas kem dan memulakan pendakian awal. Ia adalah 31F dan terdapat fros pada hujan lebat dan tiang khemah ketika kami menurunkannya. Perkhemahan paling sejuk yang saya lakukan dalam beberapa ketika!

Kami tidak menangkap matahari terbit, tetapi selepas matahari terbit sangat indah di atas tasik dan kami menikmati kenaikan 2 batu pendek sebelum sarapan pagi.

Hanya selepas matahari terbit ke atas Crater Lake

Lebih banyak pemandangan yang indah ketika kami meneroka Garfield Peak:

Beri pandangan

Dengan memandu jauh di hadapan kita, itu adalah semua pendakian yang kita dapat menyesuaikan diri. Kami menuju ke belakang jejak dan melompat ke dalam kereta menuju ke rumah.

Kami mengambil lebuh raya 97 melalui Klamath menuju Shasta. Ia adalah pemanduan yang hebat (tolak beberapa semangat yang perlahan) dengan warna jatuh dan pandangan yang luas. Kami berhenti untuk beberapa tuduhan dalam perjalanan pulang dan melihat satu perjalanan terakhir perjalanan matahari terbenam dari lebuh raya.

Perjalanan jalan raya elektrik yang berjaya!

3 hari, 1,200 batu
Oktober 2016

Hentikan di Point Reyes dalam perjalanan pulang untuk perjalanan berjalan kaki atau backpacking>