Lima Tips Perjalanan di Iceland

Iceland adalah tempat yang sempurna untuk perjalanan jalan raya kerana anda boleh mengambil Ring Road dan pergi mengelilingi pulau yang melawat kebanyakan tarikan popular di sepanjang jalan. Jika niat anda adalah untuk menikmati keajaiban semula jadi yang ditawarkan oleh negara tanpa tergesa-gesa, sila terus membaca. Jika anda merancang untuk pergi di musim sejuk untuk melihat Lampu Utara, beberapa petua ini mungkin tidak terpakai kepada anda.

1. Sewa campervan

Anda mungkin sudah tahu bahawa anda akan melakukan perjalanan jalan raya tetapi memikirkan untuk menyewa kereta dan menginap di hotel. Walaupun saya pasti anda akan mempunyai masa yang hebat juga, saya fikir menyewa kampervan adalah cara terbaik untuk pergi mengelilingi pulau itu. Terdapat banyak syarikat yang menawarkan sewa campervan dan anda perlu menempah beberapa bulan sebelum perjalanan anda kerana mereka mendapat tempahan cepat.

Apa yang paling kami sukai dengan kehidupan campervan ialah fleksibiliti melakukan apa sahaja yang kami mahukan tanpa tergesa-gesa. Kita boleh membuat sarapan pagi, makan tengah hari atau makan malam apabila kita berasa lapar dan kita boleh tidur sebentar apabila kita merasa terlalu letih untuk terus memandu. Jika anda bimbang tentang keadaan bilik mandi, tapak perkemahan di taman negara sangat bersih dan terawat dengan baik. Ada di antara mereka yang bertanggungjawab untuk mandi itu jadi pastikan untuk mempunyai syiling. Beberapa tapak perkhemahan juga mempunyai mesin dobi, pengeringan rak dan tenggelam untuk mencuci pakaian atau hidangan anda.

2. Bangun awal

Ramai pelancong pergi ke laman web popular sekitar jam 9:00 pagi supaya anda dapat melihat seberapa banyak yang anda boleh dengan tempat itu sendiri. Kami bangun pada jam 6 pagi dan mula memandu ke tapak seterusnya. Begitulah cara kita dapat menikmati banyak tapak tanpa orang lain. Walau bagaimanapun, ini juga bermakna untuk pergi tidur sebelum ia benar-benar gelap di luar. Pada bulan Ogos, matahari terbenam adalah kira-kira jam 10.30 malam sehingga kami menikmati matahari terbenam dan tidur sesudah tidur. Matahari terbenam cantik dengan cara ... anda tidak mahu ketinggalan mereka.

3. Lakukan banyak piknik

Makanan di Iceland sangat mahal jadi cadangan kami adalah untuk merancang makanan dan memasak sebanyak yang anda boleh. Campervan kami termasuk peti sejuk kecil, dapur gas mudah alih atas, kuali dan peralatan supaya kami tidak perlu membeli apa-apa kecuali untuk bahan-bahan. Kelebihan lain ini ialah anda dapat menikmati makanan anda dengan pemandangan pantai atau air terjun yang bagus.

Walau bagaimanapun, kami mengesyorkan untuk mencuba restoran sekali-sekala dan berbelanja sedikit. Anda perlu mencuba kambing dan makanan laut yang tipikal dari rantau ini dan ia sentiasa segar.

4. Ambil pakaian kalis air

Ini adalah tip paling praktikal yang dapat kami berikan kepada anda tidak kira bagaimana anda memutuskan untuk melakukan Iceland. Walaupun ia tidak hujan, anda akan memerlukan kasut dan pakaian kalis air untuk pergi benar-benar dekat dengan semua air terjun yang indah (sekiranya anda terlupa, ia terlalu sejuk sehingga mengambil pakaian hangat). Beg hari kami juga mempunyai penutup kalis air yang sangat membantu untuk kenaikan.

Juga cuba kamera kalis air untuk mendapatkan tembakan hebat tanpa bimbang untuk merosakkannya.

5. Ya, pergi ke Blue Lagoon

Saya masih ingat sebelum artikel membaca perjalanan kami tidak mengesyorkan pergi ke Blue Lagoon kerana ia terlalu sibuk. Walaupun itu mungkin betul, saya fikir anda perlu mengalami sekurang-kurangnya sekali. Semua kemudahannya sangat bersih dan terawat dengan baik. Juga terdapat banyak ruang sehingga kami tidak pernah merasa sesak dan selalu dapat mencari tempat yang tenang. Terdapat bar topeng lumpur dan bar sebenar di dalam air yang sangat mudah. Mereka memberi tetamu gelang supaya anda boleh mengenakan apa sahaja yang anda dapat ke akaun anda dan anda membayar apabila anda pergi. Mereka juga mempunyai restoran dan perkhidmatan spa jika anda ingin mendapatkan lebih dimanjakan. Satu tip yang perlu saya berikan ialah cuba yang terbaik untuk tidak meletakkan rambut anda di dalam air kerana ia akan menjadi sukar dibasuh untuk beberapa hari akan datang dan ia akan berasa sangat sengit.

Saya sangat berharap anda menikmati masa anda di Iceland seperti yang kami lakukan. Jika petua-petua ini membantu anda, beritahu saya dalam komen.